NIEUW BEWUSTZIJN ADEMHALING

Het is tijd te ontdekken wat ik kan doen. De beperkingen te testen en door te breken.
Voor mij, geen goed of fout, geen regels. Ik ben vrij


NIEUW BEWUSTZIJN ADEMHALING: GEREEDSCHAP VOOR HET ONTWAKEN

Neem even een moment voor jezelf op een plek waar je niet gestoord wordt.
Ga zitten of nog beter liggen en maak het jezelf comfortabel, leg eventueel een dekentje over je heen.

Voel je lichaam terwijl je zit in een stoel of ligt op de grond, een bank of bed.
Adem in door de neus en volg de ademstroom naar binnen tot in je buik. Voel dat je buik zich opbolt bij de inademing en je borstkas nagenoeg niet beweegt en adem weer uit door de neus. Neem even de tijd om tot rust te komen terwijl jij je op je ademhaling focust. Ondertussen voel je dat je ondersteunt wordt door de stoel of de bank. Blijf ademen door je neus en laat je bij elke uitademing in je lichaam vallen. Wees je bewust van je voeten op de vloer als je in een stoel zit en laat je schouders bij elke ademhaling verder naar beneden zakken. Als je ligt voel dan je ruggenwervel en laat je daarin vallen. Adem voor adem laat je jezelf dieper in je lichaam zakken. Blijf door de neus ademen, in en uit en ontspan.

Via deze ademhaling regel je het vochtgehalte in je organen en geef je een signaal van rust af aan je hersenen. Verder maak je met elke ademhaling een keuze voor het leven. Met een hoge ademhaling, niet verder dan de borstkas, geef je een signaal van angst aan je hersenen en zal je lichaam, vaak onnodig, processen in gang zetten die nodig zijn bij angst.

Adem weer een keer bewust in en laat de adem helemaal tot in de buik komen. Voel weer je lichaam en je voeten en de ruggenwervel.

Stel je voor dat je ziel voor je staat.
Sta toe wat er met je gebeurt en voel. Blijf ademen naar de buik, adem voor adem. Blijf je lichaam voelen, je voeten en de ruggenwervel. Ga pas verder als je kunt ademen tot in de buik en een rustig gevoel hebt.

Je ziel staat voor je en biedt je haar ademhaling aan door deze in je gezicht te blazen.
Adem deze in en laat de ademhaling tot in de de buik stromen, blijf je voeten en ruggenwervel voelen. Adem in en weer uit en open jezelf om te ontvangen. Bedenk niet wat je nodig hebt, maar vertrouw erop dat je ontvang wat je nodig hebt. Je ziel weet vanuit een dieper weten. Sta toe en ervaar. Luister ondertussen eventueel naar onderstaande muziek.

Ontvang adem voor adem en laat weer los, adem voor adem. Ontvang en laat weer los. Blijf ademen, samen met je ziel, ontvangen en weer loslaten. Je bent nooit alleen. Laat je leiden door je ziel in goede en moeilijke tijden. Vertrouw erop dat je pad zal leiden naar de plaatsen waar jij op het juiste moment zal zijn. Je wordt geholpen en beschermd als jij ervoor openstaat.
Adem nog een keer diep naar de buik en laat los. Adem voor adem.

Voel als jij zover bent je voeten op de vloer of je ruggenwervel op de grond en begin langzaam je handen en voeten te bewegen. Adem voor adem kom je nog meer in beweging en wrijf je zachtjes over je armen en benen. Langzaam word jij je bewust van je omgeving en open je je ogen. Kijk om je heen en kom langzaam overeind als jij zover bent.

Met Liefde

© Sinka